۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

به امید شکستی بهتر


امروز صبح بعد از اینکه از هم جدا شدیم و من امدم اینجا و تو رفتی سر کار، ایمیل هام را چک کردم و دیدم دانشگاه تورتنو برام از گروه فلسفه اش ایمیل زده که بخاطر اینکه به هر حال هنوز دانشجوی خارجی محسوب می شوم برای پذیرش مدارکم رد شده. البته احتمالا مسایل دیگه ای هم در اینباره موثر بوده، شاید ننوشتن جوایز و دقیق به نمراتم اشاره نکردن در روزی که داشتیم آپلای می کردیم هم بی تاثیر نبوده باشه ولی به هر حال هر چه بود گذشت.

تو که خیلی خیلی حالت بیشتر از من گرفته شد و از صبح سر درد داری تا الان که خانه ای و تازه باهات حرف زدم. من هم به هر روی ناراحتم شاید که این پایان داستان فلسفه خواندن من باشه و به قول کتی "چه غم انگیز". البته من بهت روحیه دادم و گفتم اگه واقعا بخوام بخونم باید یک بار دیگه نشان بدم که لایقش هستم یا نه حتی اگه شده برم از مقطع پایین تر آغاز کنم.

به هر حال مثل داستان اسکالرشیپ تو شد که حال من خیلی بیشتر از تو گرفته شد. حالا هنوز البته دانشگاه یورک و گروه علوم سیاسی تورتنو مونده، اما خیلی دوست داشتم میرفتم فلسفه و درباره ی آدورنو کار می کردم. جالب اینکه دیروز هم با ناصر و هم شب با تو درباره ی این حرف زدم که با توجه به بک گراندی که دارم در رشته های دیگه ای مثل علوم سیاسی یا اجتماعی موفقتر خواهم بود تا فلسفه که به هر حال از نظر زبان و استدلال فنی در ضعفم.

واقعیتش اینکه به تو هم گفتم. باید درسم را اینجا تمام می کردم و این نتیجه ی اهمال خودمه. ضمن اینکه به قول بکت:
Fail again, no matter, try better fail again, fail better
باید بیشتر تلاش کنم. تو هم بابت همین دلیل مشابه که من رد شده ام احتمال دادی که از گروه جامعه شناسی پذیرش نگیری. چون فلسفه و جامعه شناسی به دانشجوهاشون پول میدهند و خب طبیعیه که برای مقطع فوق به دانشجوی خارجی شانسی نرسه.

اشکال نداره. حالا باید امیدوار به علوم سیاسی و یورک بود. با اینکه از گروه فلسفه ی یورک اصلا خوشم نیامده. ببینیم چی قسمتمون میشه. جالبه که چقدر زبان الاهیاتی پیدا کرده ام.

فردا باید سر کلاس آنت لکچر بدم و هنوز هیچ کاری براش نکرده ام و ساعت نزدیک 7 هست و تازه از کلاس کرین برگشته ام. قرار شده بیام خونه و با هم پاورپوینت فردا را درست کنیم.
بله! زندگی ادامه داره و به خوشی هم. به قول دنی که تو امروز باهاش صحبت کرده ای، این تجربه ای هست که تقریبا تمام آدمها در حوزه ی درسی و آکادمیک در جایی باهاش آشنا شده اند و خواهند شد. مهم ادامه دادنه.

تلاش بیشتر و شکست دوباره. اما شکستی بهتر.

هیچ نظری موجود نیست: