۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

شاید بزرگترین دستاورد ماه می ناب


اما ماه بی نظیر می امسال را در هوایی بارانی و زیبا به اتمام می رسانیم. ماهی که از بسیاری جهات یکه و یگانه بود. من بمباردیر در روز اولش گرفتم و در انتهایش کار MRP ام تمام شد. تو شکل و شمایل درستی به کار و آینده ی کاریت داده ای و قرار شده که کسی برای قبول بخش عمده ای از مسئولیتهای تو استخدام شود و بعد از اینکه تو هم کمی آموزش لازم را گرفتی و پس از دو سال جایگزین طرف شوی اگر که خودت خواستی. خاله ات و خانواده اش به کانادا آمدند و ما هم وضع مالی بهتری پیدا کرده ایم و هم با توجه به اسکالرشیپ من احتمالا می توانیم به امید خدا قدمهایی برای ساختن زندگی مان به شکل بهتری در اینجا بر داریم. تولد زیبایی برای تو گرفتیم و دو نفری یک روز کاملا آسایش بخش را در نایاگرا آندلیک تجربه کردیم که یگانه بود. و صد البته نوشتن اولین فصل مشترک کتابمان برای چاپ.

اما اگر در یک کلام از بزرگترین دستاورد ماه می امسال بخواهم بگویم شاید گفتن خود باوری و اعتماد به نفس بیشتر پیدا کردن بی راه نباشد. هم تو به لحاظ محیط و شرایط کاریت و هم من خصوصا بخاطر اسکالرشیپی که در تاریخ گروه مان بی نظیر بوده.

اما قبل از اینکه این چند سطر را با دل خوش و به امید فرداهای بهتر برای مردم ایران و اینجا و آنجا به پایان برسانم دوست دارم از تصمیمی که گرفته ام هم در چند کلمه بگویم.

تصمیم گرفته ام روال این ماه را به این شکل ادامه دهم که ماه به ماه برای خودم و خودمان هدف گذاری هایی بکنیم و دستاوردهایی هر چند کوچک اما محسوس انتخاب کنیم و به دست آوریم. چیزی مثل استراتژی گام به گام و مرحله به مرحله. مثلا برای ماه ژوئن که از فردا شروع می شود. سقفی در زبان آلمانی،‌ در ورزش و در رمان و درس انتخاب کرده ام. مثلا دوباره خوانی بعضی آثار و یا برای بار اول خواندن کارهای مارکس جوان، دوره ی دوره و لول A در آلمانی، کم کردن سه کیلو با ورزش و تمام کردن رمان نیمه تمام مانده ی سلین و احتمالا یادگیری یک دو غذا برای درست کردن. ماه جولای یا ژوئیه هم داستانهای خودش را دارد.

باید تو را هم به این کار تشویق کنم. شاید انتخاب یکی از رمانهای ناتمامت برای اتمام، شروع دوباره ی پیانو، انتخاب یکی دو متن درسی برای خواندن و...

اگر درست پیش رویم کاملا شکل و سامان دوباره ای به خواسته هایمان و زندگی زیبایمان خواهیم داد علیرغم تمامی فشارها و گرفتاری های اطرافیان. شاید بعدها در دوباره خوانی این روزها بگوییم این بزرگترین دستاورد ماه می ناب امسال ما بود. شاید! و به امید خدا.

هیچ نظری موجود نیست: