۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

بهترین کنسرت



از پنج شنبه شب شروع کنم که من بعد از تمام روز یک ضرب روی مقاله ی آدورنو کار کردن تا ساعت ۷ و نیم و تو هم بعد از رفتن به موزه و از آنجا هم به کلاس فرانسه نزدیک ساعت ۸ شب آمدی کرنر هال و با هم رفتیم کنسرت Max Raabe. در یک کلام بی نظیر بود. شاید به جرات بتونم بگم که بهترین برنامه ی موسیقی بود که در کانادا تا اینجای کار رفته ایم. شاید بهترین در کنار کار نایجل کندی در اپرا هاوس سیدنی که تا حالا کلا دیده ایم. موزیک های دهه ی ۲۰ و ۳۰ آلمان و انگلیس که کاملا تائتری و کاباره ای اجرا شدند. خلاصه که با اینکه هر دو خیلی خسته بودیم اما خیلی بهمون چسبید و بخصوص از دست کارهایی که پیانیست ارکستر می کرد از خنده روده بر شده بودیم.


جمعه شب هم بعد از اینکه تمام روز تو در خانه روز مقاله ی پی یر کار کردی و من هم کلاس جیم را رفتم- که تفسیرش درباره ی عنصر غیرفعال در نوشته ی جوانی مارکس به کالا در سرمایه تبدیل شده بود کمی عجیب بود و کلا هم مثل همیشه حرفش را تغییر نمی داد- توتوریالم را تمام که کردم با آیدین یک ساعتی در سکند کاپ دانشگاه نشستیم و درباره ی امتحان کامپ حرف زدیم و بعد آمدم خانه تا کارهامون را بکنیم و بریم رستوران شهرزاد که بانا و ریک را دعوت کرده بودیم. البته بانا که نمی گذاشت ما مهمانشان کنیم و با کلی اصرار بلاخره قبول کرد. شب خوبی بود. می خواستیم بخصوص از محبتها و کاری که می خواهند برامون بکنند تشکر کنیم. هم تو و هم من فکر کنم با حرفهایی که زدیم و با گفتن اینکه بار مسئولیتی که با این کمک روی دوش خودمان حس می کنیم و ... خلاصه که خوشحالشان کردیم و البته آنها هم مثل همیشه محبت داشتند و از ما تعریف می کردند. در باد سردی که دو شب هست مجددا شهر را به حالت زمستانی بر گردانده برگشتیم خانه.

دیروز رسول هم برایت نامه ای که سفارت فرانسه برایش فرستاده ایمیل کرده بود که ترجمه کنی و گفته اند که تا زمانی که خانه ای برایش پیدا کنند در هتل اقامت داره. خلاصه که خبر خیلی خوبی بود و خوشحالمان کرد.

الان هم شنبه نزدیک ظهر هست و من با توجه به کمی سرماخوردگی و البته تنبلی که مدتی است دوباره سراغم آمده بجای درس خواندن ساعت ۹ صبح بیدار شدم و تازه می خواهم برای یک قهوه بریم کرما و بعد بشینم پای لویناس خواندن. البته هنوز منتظر تغییرات نهایی مقاله ی آدورنو هستم و بعدش هم باید رفرنسهایش را درست کنم. تو هم هنوز نصف روز باید روی مقاله ی پی یر کار کنی.
 

هیچ نظری موجود نیست: