۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

به دنبال آلترناتیو


از امروزم راضی نبودم. با اینکه استخر رفتم اما احساس می کنم استخر رفتنم به اندازه ی مثلا دویدن به عنوان یک آلترناتیو و ورزش جایگزین برای هدفی که دنبالشم - که علاوه بر سلامتی و بیرون آمدن از خمودگی جسمی به ترکیب مناسب برگشتن هم هست البته اگه بشه گفت که من هیچ وقت هیکل و بدنی با ترکیب مناسب داشته ام- مناسب نیست. به غیر از آن، اینکه چون وسط روز میریم هم درس خواندنم و خستگی بعدش را تحت تاثیر قرار داده و هم خودم خیلی از وضعیت شنا کردنم راضی نیستم.

البته بی تاثیر نبوده و در مدت کم هم نمیشه خیلی انتظار داشت. بنابراین چون حرف تو درسته ادامه میدهم. اما فعلا مهمترین انگیزه ام خوشحال بودن و تاثیر مثبت روی تو گذاشتنه که داره این کار رو به خوبی انجام میده. خلاصه که با هم رفتیم استخر و بعدش هم دوباره برگشتم به PGARC.

صبح ها تا قبل از رفتن به استخر نسبتا خوب درس می خوانم اما بعد از اینکه بر می گردم بیشتر به بطالت می گذرانم. امروز هم سر نهار نیک آمد و نشستیم و از هر دری حرف زدیم و دو ساعتی وقتم رفت. از آرنت و بنیامین و آدورنو گرفته تا کار کانادا و اینکه یک شب تو هفته ی آینده سه تایی بریم سینما یا بیرون و حرف بزنیم.

الان که دارم می نویسم ساعت درست شش بعد از ظهره. تو رفتی خانه و قبلش خرید کردی و منتظر منی تا بیام و با هم دوتایی بشینیم و فیلمی ببینیم و احتمالا لبی تر کنیم. شاید فیلم A Prophet را ببینیم که همزمان دندی هم آورده و ما هم نسخه ی کامپیوتریش را داریم. به نوشته ی سایت و مجله ی Sight & Sound جزو بهترین فیلمهای سال 2009 بوده و فرانسویست. گفتم فرانسوی و یادم افتاد که حسابی فرانسه خواندن من هم منتفی شده این روزها و حتی تمرین هم نمی کنم.

برای ویکند باید کمی درس بخوانم و این کتاب را تمام کنم. احتمالا خانه پیش هم بمانیم و درس بخوانیم. تو هم کار درسی و نوشته ی آکادمیک داری که باید تشویقت کنم انجامش بدی. البته یک روز را که حتما بیرون میریم و استخر هم که باید بریم.

امیدوارم خوش بگذره و درس هم بخوانیم. از ایران هم خیلی خبری نمیشه به دست آورد. دیروز راهپیمایی بوده اما همانطور که روز قبلش بهت گفتم فعلا دعوا سر محل اشتباهی داره دنبال میشه. دولتی ها و رسمی ها فعلا سعی دارند تا سبز ها را به هر قیمت از "کادر" تصاویر بیرون بگذارند و احتمالا دیروز بسیار موفق عمل کرده اند. اما این نافی اصل رویداد نیست. اینکه سبزها در برابر رسمی ها به عنوان جنبشی معترض "وجود" دارند. وجودشان و تحلیل دادن این هستی احتمالا قدم بعدی رسمی ها و حکومتی ها خواهد بود، بنابراین سبزها هم باید به فکر آلترناتیو و زمین جایگزین بازی باشند تا کاملا دربرابر قدرت مسلط از کار افتاده و زمینگیر نشوند.

هیچ نظری موجود نیست: