۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

You must know everything

سه شنبه ۲۱ جولای یک روز آفتابی و زیبا اما برخلاف تمام ۲۱ ها به شدت بی حوصله و مدتهاست که عصبی هستم. فضا را برای تو هم تلخ کرده ام و نگرانم شده ای.

دارم بعد از چند ماه به دیدن آشر میروم تا فرم گزارش سالانه شرک را امضاء کنه. حال و حوصله ی هیچ کاری را ندارم و مدتهاست که هم بد می خوابی و هم بد بیداری دارم. هیچ کاری نمی کنم و دایم هم از انجام هر کاری نصفه و نیمه پشیمان شده و ناتمام رهایش می کنم. نمی دونم چه مرگم شده اما اوضاعم خوب نیست.

دیروز و امروز بخاطر اینکه سندی رفته ونکور چند ساعتی بیشتر شرکت نبودی. دیروز ظهر تازه نشسته بودم در کتابخانه که بهم گفتی داری میری لابلاز برای سفارش امروز خرید کنی. گفتم میام دنبالت و با اینکه هوای خیلی خوبی بود و رفتیم دیستلری اما غرولند کردن و خستگی و ... من حال تو را هم گرفت. البته حق هم داشتم و تو هم در دقت کردن کوتاهی کرده بودی و چندباره کاری شد خریدمون از لابلاز و پس دادن نان و ... اما به هر حال خیلی گیر به خودم و تو و همه چیز میدهم. گفتم که نمی دانم چه مرگم شده.

امروز هم بعد از اینکه پیش از ظهر رفتی و سفارش ها را تحویل دادی و کمی به کارهای شرکت رسیدی رفتی کاستکو و الان که ساعت ۳ و نیم هست خانه ای و من هم راهی خانه ی آشر. شب قراره به مناسبت بیست و یکم و سالگرد رسیدن به اینجا و البته شروع یک رژیم غذایی مناسب و ورزش و هزارتا کار نکرده برویم بیرون که از مدتهاست ترونی را برایش رزرو کرده بودم.

خلاصه که یا دارم پیر میشم یا دارم کودن و نابینا میشم یا چیزی نظیر اینها. هر چند که خواندن این شعر برشت دیشب خیلی به موقع بود اما باز هم مشکل سرجایش هست چون عزمی برای حلش از خودم نشان نمی دهم.

 
Study from bottom up
for you who will take the
leadership
it is not too late 
Study the ABC; it is not enough
but study it! Do not become
discouraged
begin! You must know everything
You must prepare to take command
now
 
Study, man in exile
Study. man in the prison
Study, wife in your kitchen
Study, old-age pensioner
You must prepare to take command now
Locate yourself a school, homeless folk
Go search some knowledge, you who freeze
You who starve, reach for a book
it will be a weapon
 
You must prepare to take command now
Don’t be afraid to question, comrades
Never believe on faith
see for yourself
 
What you yourself don’t learn
you don’t know
Question the reckoning
you yourself must pay it
Set down your finger on each small item. asking
where do you get this
You must prepare to take command now

هیچ نظری موجود نیست: