۱۳۹۴ شهریور ۸, یکشنبه

سئوالات پدیدارشناسانه

ظهر یکشنبه در آروما هستم و تو هم که دو ساعتی صبح تلفنی با سندی باید کار می کردی و حالا هم به اصرار من وقت یوگا داری و مامانت هم هنوز خواب هست. بعد از اینکه میرم ربارتس تا کمی روی خرده کاری های مقاله ام و نهایی کردن نسخه ی اولش کار کنم و هفته ی بعد بدمش به آشر برای خوانش اول. این مقاله اگه به هیچ جا هم نرسه این دستاورد را داشت که فهمیدم برای نوشتن و نهایی کردن تزم چقدر خوش خیال و خوش بینانه داشتم برنامه ریزی می کردم.

دیروز صبح برای برانچ سه تایی رفتیم یک جای جدید که تو پیدا کرده بودی نزدیک ربارتس و اتفاقا خوب هم بود. بعد از آن من به کتابخانه رفتم و شما به سن لورنس مارکت و بعد هم وقت فیزیوتراپ مامانت بود. تقریبا تمام روز را سردرد داشتی اما شب دور هم نشستیم و سعی کردم که خصوصا به مامانت خوش بگذره حالا که بنده خدا وضعیتش اینطوری شده. فیلم Boyhood را برایش گذاشتم که بعد از تریلوژی لینکلیتر این کار را هم ببینه و دوست هم داشت. اما بعضی اوقات یک سئوالاتی می کنه خدا!

مثلا میگه: راستی اون هنرپیشه ه که توی اون فیلم چیز بود همین بود که چند شب پیش توی این فیلم چیز دیدیم دیگه نه؟
- بعد می پرسم کدوم فیلم؟
میگه همون که داستانش اینطوری بود که طرف رفت  دیگه!
- این فیلمی که اینجا دیدید رو میگین؟ کدوم مرده کدوم فیلمه که توی این چند شب دیدید؟
همین که چند شب پیش دیدیم.
- خب! آخه هر شب دارید فیلم می بینید. داستانش چی بود؟
داستانش! نه ببینید عزیزم اون فیلمه که فکر کنم توی ایران دیدیم. این همون یارو بود دیگه؟
- توی ایران؟ کی؟ کدوم هنرپیشه رو میگن؟ همین که پریشب دیدید که طرف پدر خودش را گذاشت توی جنگل و رفت؟
آره! نه، نه اون یکی!
- اون یکی هنرپیشه ه یا اون یکی فیلمه؟
(بعد از مدتی تعمق فلسفی) شایدم فیلمه رو توی استرالیا شما برای من گذاشتید
!!!
(بعد از نیم ساعت که حامله شدم، خلاصه بر می گردیم به شبه سئوال اول)

این همون هنرپیشه بود دیگه نه؟
- نه بابا فریده خانم اون سیاه پوست بود!
ا آهان!
اما این هم سفید نبود.
- نه بابا اون دنزل واشنتگن بود (البته اگه احتمالا راجع به یک فیلم در حال حرف زدن باشیم یا کلا بی خیال منطق استفهامی شده باشیم).
ا آهان!
(درست بعد از اینکه فکر می کنی خلاصه داستان به جایی رسید و یا حداقل دو طرف بیخیال شدیم)
نه عزیزم من هنرپیشه زنه رو میگم
و ....

خلاصه که حالی می کنیم دور همی!
 


هیچ نظری موجود نیست: